11 Mayıs 2009 Pazartesi

Çikolatalı Muslu Pasta


Çikolata, fıstık ve portakal; gerçekten birbirini tamamlayan lezzetler. Bu üç lezzeti de adım adım hissedeceğiniz hafif ve pratik bir pasta. Pandispanya için buradaki tarifimi kullandım; sadece içerisine 1 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi ilave ettim. Kolaylık olsun diye pandispanyayı 1 gün önceden hazırlayabilirsiniz. Pasta tamamlandıktan sonra servis edilmeden önce en az 4 saat buzdolabında dinlendirilmeli.



Malzemeler:

1 adet pandispanya(24 cm'lik)
1/2 su bardağı çikolata kaplı fıstık
1,5 su bardağı soğuk süt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket toz krem şanti
1 paket çiğ krema
80 gr bitter çikolata
60 gr sütlü çikolata
1 yumurta sarısı
Süslemek için çekilmiş fıstık ve çilek

Hazırlanması:

-Pandispanyanızı enine ikiye bölün; 1/2 su bardağı süte toz şekeri ilave edip karıştırın.
-1 su bardağı soğuk sütü toz kremşanti ile iyice çırpın, dolaba kaldırın.
-Kremayı sos tencerenize alın ve yüksek ateşte kaynama noktasına gelmesini sağlayın.
-Kremayı ocaktan alın; sütlü ve bitter çikolatanızı parçalayarak kremaya ilave edin ve karıştırarak homojen bir görünüm almasını sağlayın.
-İçerisine yumurta sarısını da ilave edip mikserle hızlıca karıştırın.
-Hazırladığınız krema tamamen soğuyunca(buzdolabı ısısına düşmeli) mikserle hızlıca çırparak yoğunlaşmasını sağlayın.
-Pandispanyanızın alttaki parçasını hazırladığınız sütün yarısıyla ıslatın ve üzerine çikolatalı fıstıklarla karıştırdığınız krem şantiyi sürün.
-İkinci pandispanyayı da kalan sütle ıslatın ve krem şantinin üzerine kapatın.
-Krema ile hazırladığınız musu en üste sürün; fıstık ve çilekle süsleyin.

Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. nefis olmuş tarifi bekliyorum.ellerine sağlık.
    güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...