6 Nisan 2009 Pazartesi

Klasik Pandispanya Keki/Sünger Kek



Elimdeki kaynakların bazılarında bu tarifle yapılan kekleri sünger kek olarak adlandırmışlar, gerçekten oldukça süngerimsi bir dokusu var. Dolayısıyla pasta yapımında kullanacaksanız, şurupla(şekerli süt yada meyve suyu) ıslatmanız iyi olur.


Alt resimde gördüğünüz ikiye bölünmüş limonlu pandispanya; klasik sade pandispanyadan farkı içerisine limon kabuğu rendesi ilave edilmesi. Özellikle çilekli/böğürtlenli pasta için pasta keki tarifi arıyorsanız mutlaka limon kabuğunu deneyin derim.



Tarifte kabartma tozu yok; işin püf noktası yumurta aklarının doğru bir şekilde kar haline getirilmesinde, detayları tarifte mevcut.
Ben keki genellikle 1 gün önceden hazırlıyorum ve kremasını sürmeden önce ikiye bölüp her bir parçayı 1 bardak süt+1 yemek kaşığı şekerle hazırladığım şurupla ıslatıyorum; siz dilerseniz meyve suyu da kullanabilirsiniz.
Bu pandispanyanın portakallısıyla hazırladığım muslu pasta için buraya bakabilirsiniz.


Malzemeler:

4 yumurta
2/3 su bardağı un
1/3 su bardağı mısır nişastası
(un ve nişasta toplam 1 bardak olacak)
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 yemek kaşığı sıvıyağ
1 fiske tuz

Hazırlanması:

-Yumurtaların aklarını ve sarılarını dikkalice ayırın. Yumurta aklarınına kesinlikle sarısı karışmamalı ve yağsız temiz bir cam yada çelik kaba alınmalı.(çok önemli bir detay)
-Yumurta sarılarını yarım su bardağı şekerle iyice çırpın; rengi açılıp krema görünümü alması lazım.
-Yumurta aklarını bir fiske tuzla 2-3 dk. düşük hızdan yüksek hıza geçerek mikserle çırpın, kar haline gelmeye başlayınca kalan şekeri 3 seferde ilave edin ve her defasında en az 1 dk yüksek hızda çırpın.
-Yumurta akları parlak ve mikserin ucunu içinden çıkardığınızda sert tepecikler oluşturacak hale gelince çırpma işlemini bırakın.
-Çırptığınız yumurta sarılarını yavaş yavaş aklara ilave edin ve büyük bir spatula yada servis kaşığıyla nazikçe karıştırarak ikisini bütünleştirin.
-Unu, vanilyayı ve nişastayı da aynı şekilde yumurtalı karışıma ilave edin ve son olarak yağı ekleyin; asla gereğinden fazla ve hızlı karıştırmayın, oluşan köpüğümsü dokuyu yitirmemelisiniz.
-Karışımı sadece tabanını yağladığınız yaklaşık 24 cm'lik kelepçeli kalıba dökün.


-175 derece önceden ısıtılmış fırında kapağını hiç açmadan 35-40 dakika pişirin.
-Fırının kapağını son dakikalara kadar asla açmayın ve ısıyı düşürmeyin, söndürdüğünüz fırında 5 dakika kekinizi dinlendirin ve kenarlarını bıçakla ayırıp kalıptan çıkarın; fırın ızgarasında soğumaya bırakın.

Pandispanyanızın tam olarak piştiğini anlamanın en kesin çözümü; kenarlarının çok hafif yanmaya başlamasıdır.(Vaktinden önce alırsanız kekiniz sönecek ve yumurta kokacaktır.)
Kekiniz soğuduktan sonra ızgaranın üzerindeyken yanık kısımlarını tırtıklı bir bıçakla traşlayabilirsiniz.

16 yorum:

  1. Çok güzel bir tarif. Daha bu sabah bunu yapmayı düşünmüştüm. Artık senin tarifinle yaparım. Limon kabuğu rendesi süper fikir:)

    YanıtlaSil
  2. İçine 1çay bardağıda kaynar su ilave edince süper oluyo ,tavsiye ederim:)

    Ellerine emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. nefis görünüyor.ellerine sağlık sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  4. Mutfaktaki deli, umarım sonuçtan memnun kalırsın, benim çok sık denediğim bir tarif.

    YanıtlaSil
  5. Papatya Prenses; riskli bir tavsiye kekin daha nemli olmasınımı sağlıyor, arşivinde varsa incelemek için bakıcam.

    YanıtlaSil
  6. nilbutikasta; beğendiğinize sevindim.

    YanıtlaSil
  7. Gülmira abla çok yaşa,hep sizi takip ediyorum. Titizliğiniz hem tariflerinizde, hem anlatım ve yazımlarınız da belli oluyor. Ayrıca belirgin bir kültür düzeyiniz var. O yüzden yararlanmam adına blogunuzu kıyıdan kıyıdan takip ediyorum.
    Bilmem güzergahım doğru mu?
    Selamlar..

    YanıtlaSil
  8. Adsız, çok teşekkür ederim güzel sözlerin için umarım faydalı olabiliyorumdur. Yemek yapmayı çok sonradan öğrenen birisi olarak amacım tecrübelerimi paylaşmak, sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Aaaa tarif çok farklı ya mutlaka denenmesi gereken bir lezzet...
    Ellerine sağlık canım...
    Öpüyorum

    YanıtlaSil
  10. Sevde; benim favori tarifim umarım deneme fırsatı bulursun,kolaylıklar...(biliyorum çok yoğunsun)

    YanıtlaSil
  11. Çooooookkk güzel olduuuuu içine biraz tarçın koydum ve meyveli yaş pasta yaptım. İnanır mısınız yarım saatte bitirdi evdekiler... Çok sağolun.. :)))

    YanıtlaSil
  12. mehmet; afiyet olsun, bir erkek bile(pandispanya yapmak zor sanılır ya) tarifi rahatlıkla uygulayabiliyorsa doğru bir anlatım olmuş sanırım.

    YanıtlaSil
  13. kek çok güzel görünüyor afiyet olsun herkese doğum günü pastam olacak

    YanıtlaSil
  14. Adsız; doğum günün kutlu olsun, umarım güzel bir pasta olur

    YanıtlaSil
  15. tarifte su yok biz yine katalımmı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifi olduğu gibi uygulamalısınız, bir eksiklik yada yanlışlık yok. Bende elimdeki orjinal tarife göre kaydettim ve hep bu tarifi uyguluyorum

      Sil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...