13 Kasım 2008 Perşembe

Nar Şuruplu Etimek Tatlısı



Aslında bilinen klasik etimek tatlısının biraz değiştirilmiş versiyonu bu.Orjinal tarifte şeker kısık ateşte hiç karıştırılmadan eritiliyor; ama ben o haliyle yapılan şurupta bazen yanık şeker tadı alıyorum.Ayrıca nar suyu yerine vişne suyuyla da yapılır sanırım.Ben henüz denemedim ancak ileride denersem paylaşırım.
Tarifin uzunluğunu görüp gözünüz korkmasın sadece bütün detayları paylaşmak istedim.Aslında oldukça kolay ve lezzetli bir tatlı. Bu arada çok iyi bir sunum resmi olmadı ama tadı görüntüsünden daha iyi, ileride daha iyi bir resim yakalarsam değiştiririm.
Afiyet olsun...

Vişne Şuruplu Etimek Tatlısı için tıklayınız.



Malzemeler:

1pk etimek
1lt süt
3/4 bardak toz şeker
2 çorba kaşığı tepeleme pirinç unu
3 çorba kaşığı tepeleme buğday nişastası
1 pk vanilya
1 çorba kaşığı tereyağı
1 pk krem şanti+1 bardak süt(isteğe bağlı)
kırık ceviz
nar taneleri

Şurup için:

2,5 bardak toz şeker
2,5 bardak sıcak su
1/2 bardak nar suyu(Ben kendi hazırladığım nar ekşisini kullandım,ama bu piyasada satılan nar ekşilerinden değil bu yüzden lütfen siz sıkma nar suyu yada vişne suyu kullanın)
2-3 damla limon

Hazırlanması:

-Etimeklerin tamamını uygun büyüklükte bir kalıba yerleştirin.(ben büyük boy diktörtgen borcam kullandım.)
-2,5 su bardağı şekeri teflon bir tencereye alın ve orta ateşte tahta bir kaşıkla sürekli karıştırın.
-Şeker rengini kaybedene kadar eritmeye devam edin.(taneli bir görünüm olabilir önemli değil.)
-Eriyen şekerin üstüne 2,5 su bardağı sıcak su dökün.(karışım cadı kazanı gibi fokurdayacaktır,korkmayın ama suyu dökerken çok yakın durmayın)
-Kaynayan karışıma 2-3 damla limon suyu damlatın.
-En son nar suyunu da ekleyin ve 5 dk daha kısık ateşte kaynatın.
-Sıcak şurubu etimeklere dökün.
-Muhallebisi için süt, nişasta ve pirinç ununu karıştırarak kaynatın.
-En son 3/4 bardak toz şekeri, tereyağını ve vanilyayı ekleyin.
-Kaynayan muhallebiyi mikserle 5 dk yüksek devirde çırpın ve hemen etimeklerin üstüne dökün.
-Son olarak tatlı soğuduktan sonra isterseniz 1 su bardağı soğuk sütle çırptığınız 1 pk krem şantiyi tatlının üstüne sıvayın ve ceviz+nar taneleri ile süsleyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...