14 Ocak 2009 Çarşamba

Portakallı Islak Kek

Islak kek benim en sevdiğim keklerden olmasına rağmen çok sık yapamıyordum maalesef. Çünkü bendeki klasik tarifte yumurta, süt vs. ile hazırlanan sıvı malzemeden 1 bardak kadar ayrılıp, pişen kek bu sosla ıslatılıyordu. Sonuçta son aşamada işin içine çiğ yumurta giriyor yani. Özellikle çocukların çiğ yumurta yemeleri sağlıklı olmadığı için ben de çok ender yapıyordum ıslak keki. Ama bu tarifte hem sosta yumurta yok hem de sıvı yağ kullanılarak yapılan bir kek.
Gurmelik iddiam yok ama bence lezzetli olmuştu. Ayrıca yerken içinizin rahat olması da cabası.
Kekevi'nde bulduğum tarifi bazı ilaveler ve değişiklikler yaparak uyguladım. Sonuçta hem nemli olması hemde krema+portakal olayı keke hafif pasta özelliği vermiş oldu.
Ben de bu tarifi Portakal Ağacı'nın ev sahipliğini yaptığı "Portakal" etkinliğine gönderiyorum.


Siz isterseniz üzerine krema sürmeden de servis edebilirsiniz.

Malzemeler:

1 su bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı süt
4 yumurta
3 tepeleme yemek kaşığı kakao
1 portakal
2 su bardağı un
4 yemek kaşığı fındık kırığı
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu

Üzeri için;
1 su bardağı krema
2-3 yemek kaşığı pudra şekeri

Hazırlanması:

-Sıvıyağ, süt, toz şeker ve elenmiş kakaoyu iyice karıştırın ve bu karışımdan 1,5 su bardağı kadar ayırın.
-Kalan karışıma yumurtaları sırayla ilave edin ve mikserle çırpın.
-1 portakal kabuğu rendesini, vanilyayı ve kabartma tozunu ilave edip tekrar çırpın.
-2 su bardağı unu da mikserle karışım homojen bir görünüm alana kadar çırpın.
- Son olarak fındık kırıklarını da ilave edin ve yağlanmış diktörtgen bir kalıba malzemenizi dökün.
-Kekinizi 175 derece önceden ısıtılmış turbo fırında 35-40 dk. pişirin.
-Fırından aldığınız keki sıcakken dilimleyin ve ayırdığınız sosu tekrar karıştırıp yavaşça kekinizin üzerine dökün.
-Kremayı pudra şekeri ile çırpın ve soğuyan kekinizin üzerine sürün.
-İsterseniz servis ederken portakal dilimleriyle süsleyebilirsiniz.

3 yorum:

  1. bu kekin sadece malzemelerini gorebiliyorum hazirlanmasi kismina ulasamiyorum, kekevi.ndeki tarifteki gibi mi hazirlanmasi, yardimci olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
  2. Üzgünüm, bazı aksiliklerden tarifi henüz yayınlıyabildim. Umarım deneme fırsatı bulursunuz.Afiyet olsun...

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...