2 Şubat 2009 Pazartesi

Kısır


Standart bir tarifi olmayan tariflerden biri de kısırdır sanırım. Temel malzemeleri değişmesede her yörede farklı malzemelerin ilavesiyle ve farklı sosların kullanımıyla tadı değişen kısırı "Eskimeyen Tatlar" kitabından aldığım tarife göre yaptım. Tarife eklediğim tek malzeme nar ekşisi oldu. Fazla ekşi tatlardan hoşlanmıyorsanız limon miktarını azaltabilirsiniz; ama bana göre nar ekşili kısır gibisi yok. Resimde gördüğünüz kısırda taze nane yerine kuru nane kullanmak zorunda kaldım. Taze nane ile yapılırsa çok daha iyi olur. Önceki denemelerimden edindiğim tecrübe de bu yönde. Tarifi kitaptaki haliyle aktarıyorum.

Malzemeler:

350 gr köftelik bulgur(2 su bardağı)
1 su bardağı sıcak su
1 çorba kaşığı biber salçası
1 çorba kaşığı domates salçası
1 limonun suyu
1 demet taze soğan
1 demet maydanoz
1 demet nane
3/4 su bardağı sızma zeytinyağı
2 çay kaşığı kaşığı tuz
1 çay kaşığı pulbiber
2 orta boy domates
1 küçük boy göbek salata

Hazırlanması:

-Ayıklanmış bulguru, genişçe bir tepside sıcak su ile karıştırdıktan sonra üzerini bir kapakla kapatın.
-Bulgurlar şişip yumuşayana kadar yaklaşık 30 dk bekletin.
-Şişen bulgura salçaları, tuz ve biberi ilave edip yoğurun.
-Önce limon suyunu sonra da zeytinyağını ilave edip yoğurmaya devam edin.
-Maydanoz, nane ve taze soğanı ayıkladıktan sonra ince ince kıyın.
-Domateslerin kabuklarını soyun ve küp küp doğrayın.
-Tüm malzemeyi bulgura ilave edip dikkatlice karıştırın.(ben bu aşamadan sonra biraz nar ekşisi de kattım)
-Kısırı, göbek salata veya marul göbeği yapraklarıyla birlikte yada yaprakların içine koyarak servis yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...