7 Aralık 2009 Pazartesi

Vişneli ve Erikli Yaprak Sarma


Yaz tatilinde annemin hazırladığı vişneli sarmaları arşivimde daha fazla tutmaya gönlüm razı olmadı. Uzun süredir yazamadığım hatta açmaya bile fırsat bulamadığım sayfamda en azından yeni ve iştah açıcı bir fotoğraf olsun istedim.


Tarif özünde bilinen zeytinyağlı yaprak sarması farkı ise tencerenin altına 1 kat vişne ve pul şeklinde doğranmış havuç karışımı konulur; her dolma sırasının arasına vişne taneleri ilave edilir.
Annemin yemekleri söz konusu olunca kesin tarifler almak imkansız ama sarmalarınızı bir de vişneli deneyin derim. Hatta aynı yöntemle yapılmış (fotoğraftaki erikli sarmaları ben yapmıştım) erikli sarmayı da denemenizi tavsiye ederim.


Baharın başında dalından kopardığım körpecik yapraklarla yaptığım sarmaların içerisine bol soğan,tuz, domates, pirinç, maydanoz, taze nane, reyhanla hazırladığım harcı koymuştum.

2 yorum:

  1. Vişneli sarma mı? İlk kez duyuyorum. Kesinlikle denemem lazım ama ben normalini bile yapamıyorum ki vişnelisini yapayım. :(

    YanıtlaSil
  2. derya;sarmayı limonlu seviyorsan mutlaka vişneli ve eriklisini de denemelisin

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...