Çikolatalı Muslu Pasta


Çikolata, fıstık ve portakal; gerçekten birbirini tamamlayan lezzetler. Bu üç lezzeti de adım adım hissedeceğiniz hafif ve pratik bir pasta. Pandispanya için buradaki tarifimi kullandım; sadece içerisine 1 çorba kaşığı portakal kabuğu rendesi ilave ettim. Kolaylık olsun diye pandispanyayı 1 gün önceden hazırlayabilirsiniz. Pasta tamamlandıktan sonra servis edilmeden önce en az 4 saat buzdolabında dinlendirilmeli.



Malzemeler:

1 adet pandispanya(24 cm'lik)
1/2 su bardağı çikolata kaplı fıstık
1,5 su bardağı soğuk süt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 paket toz krem şanti
1 paket çiğ krema
80 gr bitter çikolata
60 gr sütlü çikolata
1 yumurta sarısı
Süslemek için çekilmiş fıstık ve çilek

Hazırlanması:

-Pandispanyanızı enine ikiye bölün; 1/2 su bardağı süte toz şekeri ilave edip karıştırın.
-1 su bardağı soğuk sütü toz kremşanti ile iyice çırpın, dolaba kaldırın.
-Kremayı sos tencerenize alın ve yüksek ateşte kaynama noktasına gelmesini sağlayın.
-Kremayı ocaktan alın; sütlü ve bitter çikolatanızı parçalayarak kremaya ilave edin ve karıştırarak homojen bir görünüm almasını sağlayın.
-İçerisine yumurta sarısını da ilave edip mikserle hızlıca karıştırın.
-Hazırladığınız krema tamamen soğuyunca(buzdolabı ısısına düşmeli) mikserle hızlıca çırparak yoğunlaşmasını sağlayın.
-Pandispanyanızın alttaki parçasını hazırladığınız sütün yarısıyla ıslatın ve üzerine çikolatalı fıstıklarla karıştırdığınız krem şantiyi sürün.
-İkinci pandispanyayı da kalan sütle ıslatın ve krem şantinin üzerine kapatın.
-Krema ile hazırladığınız musu en üste sürün; fıstık ve çilekle süsleyin.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. nefis olmuş tarifi bekliyorum.ellerine sağlık.
    güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Güveçte Yoğurt

Profiterol

Sodalı Kek