6 Mayıs 2009 Çarşamba

Parça Çikolatalı Kurabiye

Tarifin aslında damla çikolatası kullanılıyor ama ben bitter yada sütlü çikolatayı buzlukta 5-10 dakika bekletip bıçakla küçük parçalara ayırıyorum ve damla çikolata yerine kullanıyorum. Damla çikolatayı seviyorsanız hiç bu zahmete girmeden oldukça pratik olan bu kurabiyeyi deneyebilirsiniz. Tarifi 2-3 yıl önce bir televizyon programından almıştım, bir çok kez denedim hatta fındıklı yada portakallısını da yaptım.

Malzemeler:

1 yumurta
125 gr tereyağı yada margarin(eritilip soğutulacak)
40 gram bitter yada sütlü çikolata(1/4 su bardağı damla çikolata da olur)
2 su bardağı un
1/2 çay kaşığı karbonat
1/2 çay kaşığı kabartma tozu
1 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 tutam tuz

Hazırlanması:

-Tereyağını, şekeri ve yumurtayı karıştırma kabına alın ve mikserle krema görünümü alana kadar çırpın.
-Çikolata dışındaki diğer malzemeleri de ilave edin ve elinizle yavaş yavaş yoğurun.
-Son olarak çikolatayı ilave edin ve hafifçe yoğurun.
-Fırınınızı 190 dereceye getirin.
-Hamurdan birer tatlı kaşığı alın ve ikinci bir kaşık yardımıyla yağlı kağıt serdiğiniz tepsinize dizin(dağınık görünümdeki kurabiyeler pişince şekillenecektir).
-Kurabiyelerinizi ısıtılmış fırında 10- 15 dakika hafif pembeleşinceye kadar pişirin.
-Kapalı bir kutuda 10 güne kadar saklayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...