31 Aralık 2008 Çarşamba

Limonlu Poğaça


Sürekli mayalı poğaçalar yapmaktan sıkılıp değişiklik arıyorsanız, klasiğe yakın kabartma tozu ile yapılan bu poğaçaları deneyebilirsiniz. Ben en çok iç harcını beğendim, tarifin adını görünce limon tadının yoğun hissedildiği bir poğaça sandım ama sadece harcına 1 yemek kaşığı limon suyu konuluyor. Tarif "Mutfak Rehberi" dergilerinden. Hamuru hazırlarken gözümü karartıp biraz limon kabuğu rendesi eklemeyi düşünmedim değil ama evdekilerin daha az aç olduğu bir zamana erteledim bu girişimi...
Tarife tamamen sadık kalmak adına margarin yerine tereyağı kullanma prensibimi bile es geçtim. Ama tereyağına alışık damak tadımız margarini epey yadırgadı.
Sonuç itibariyle özünde klasik bir poğaça; sadece iç malzemesi benim için farklı sayılırdı. Ama tereyağı ve limon kabuğu rendesiyle tekrar denenecekler arasına yazıldı.

Malzemeler:

125 gr margarin
60 ml sıvı yağ (4 çorba kaşığı)
60 gr yoğurt (1/4 su bardağı)
1 yemek kaşığı limon suyu
1/2 paket kabartma tozu
350 gr un (2,5 su bardağından 1 çorba kaşığı eksik)
1/4 su bardağı su
tuz
çörek otu, yumurta sarısı (üzeri için)

İç harcı için;
1 küçük patates
60 gr beyaz peynir
2 yemek kaşığı kıyılmış maydanoz
1 yumurta

Hazırlanması:

-Hamur için verilen malzemeleri yoğurun ve 1 saat dinlendirin.
-Patatesleri rendeleyin ve bir süre suyunu bırakması için bekletin.
-Suyunu sıktığınız patatesleri peynir, maydanoz ve yumurta ile karıştırın. (bu işlemi hamurunuz dimlendikten sonra yapın yoksa iç malzeme tekrar sulanıyor)
-Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde 3 mm kalınlığında açın ve ortasına iç malzemeden koyup kapatın.(malzemeyi bol koymaya kalkarsanız hamuru yapıştırmak zor oluyor)
-Poğaçaları yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizip yumurta sarısı sürün ve çörek otu serpin.
-Önceden ısıttığınız 200 derecelik fırında yaklaşık 25 dakika pişirin.
-Fırından aldığınız poğaçaları servis etmeden önce en az 30 dk dinlendirin.

5 yorum:

  1. Pogacalarda limon suyunu hic denememistim..
    Deneyelim gorelim!

    www.kralcipplak.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. bana göre çok değişik bir tad oluşmadı ama güzel bir poğaçaydı

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Papatya demeti ;
    Senin çok maharetli olduğunu, kuru kuru bir ev hanımı olmayacağını biliyoruduk, netekim yüzümüzü kara çıkarmadın.lezzetini bilmiyoruz ama çok güzel görünen yemekler icra ettin, sırf bu yüzden İstanbula gelmeni istiyoruz : )

    YanıtlaSil
  4. bende sizin gibi sevgili dostlarıma ikram edebilmeyi çok isterdim, nede olsa hepiniz hastanede çalışıyorsunuz, ilkyardım konusunda biraz birşeyler biliyorsunuzdur.en azından ambulansa çabuk ulaşırız

    YanıtlaSil
  5. Papatya demeti;

    bence bu leziz yiyecekler, hiçde ambulanslık bir durum yaratacak gibi durmuyor :) biz seni acilen İstanbula bekliyoruzzz :)

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...