18 Nisan 2010 Pazar

Sodalı Kek



Sütsüz, yoğurtsuz ve margarinsiz yumuşak bir kek. Üstelik evinizde süt alerjisi olan bir yakınınız varsa ve ailece kek yiyemiyorsanız benim gibi bu kekin müdavimi olacaksınız.
Gerçekten çok hafif, yumuşacık, güzel görünümlü bir kek. İsterseniz tamamını kakaolu veya sade yapabilirsiniz ama ben kakaolu ve sade karışımını(mermer kek görünümünü) bir arada çok beğeniyorum.

Tarifi mutfaktahoşseda'da görünce hemen denedim ve şimdiye kadar bir kaç defa aynı kekten yaptım; hiç sorun çıkarmayan kolay ve garantili bir tarif diyebilirim. Sadece şeker miktarını azalttım, 2 bardak şekerle yaptığım kek bize çok tatlı geldi.

Malzemeler:

3 yumurta
1 şişe sade soda
3 su bardağı elenmiş un
1,5 su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı sıvı yağ
1/2 su bardağı kakao
2 çorba kaşığı su

Hazırlanması:

-Şeker ve yumurtayı geniş bir kasede mikserle rengi açılana kadar çırpın.
-Üzerine sıvıyağ, vanilya , kabartma tozu, un ve sodayı ilave edip tahta kaşıkla homojen bir görünüm elde edene kadar karıştırın.( ben mikserle soda köpürmesin diye yavaş hızda çırpıyorum)
-Hamurun yarısını yağlanmış ortası delik kalıba dökün, kalan hamura elenmiş kakaoyu ve suyu ilave edip tekrar karıştırın.
-Bu hamuruda sade karışımın üzerine gezdirin ve çatalla alttan üste doğru spiraller çizerek hafifçe karıştırın.
-Önceden 175 derece ısıtılmış fırında kekiniz pişene kadar yaklaşık 40-45 dakika pişirin.

14 yorum:

  1. elinize sağlık.ne güzel bir keke.mutlu bir hafta diliyorum

    YanıtlaSil
  2. Aleyna; teşekkür ederim, umarım sizde bahar tadında bir hafta geçirirsiniz...

    YanıtlaSil
  3. Tamda diyete başlamışken bu börek tarifi feci oldu :) ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. şehriban özdaş2 Mayıs 2012 09:41

    hafta sonu denedım bu tarıfı süper oldu tam bana göre bu kek hem hafıf hemde pastanelerdekı gıbı süper vede kıvamında oldu tuttum senı sodalı kekkk :D admin güzel tarıflerının devamını beklıyorum :D teşekkrler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarifi beğenip yorumunuzu paylaştığınız için teşekkür ederim, gerçekten benimde sevdiğim bir tarif; sevgiler...

      Sil
  5. benim kızımda da var süt alerjisi. ne yedireceği şaşırıyordum. bu siteye tesadüf sonucu rastladım. tariflerinizi deneyeceğim. sizin süt alerjisi geçti mi? ve nasıl mücadele ettiniz. cevaplarsanız çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk öğrendiğimde çok panikledim ve üzüldüm.Ama doğru teşhis önemli, bazen çölyak veya başka alerjik hastalıkllarla karıştırılabiliyor. süt alerjisiyle başa çıkmanın en önemli şartı her ne olursa olsun içinde süt olan bütün gıdalardan çocuğunuzu korumaktan geçiyor.ne kadar dikkat ederseniz o kadar çabuk atlatırsınız. bizim doktorumuz içinde 1 damla bile süt olan yiyecek vermeyin demişti.Oğlum şu anda 4,5 yaşında ve durumu iyiye gidiyor.Aslında 3 yaşından sonra genelde tamamen iyileşme olurmuş ama bizimki biraz uzadı.Yaklaşık 1 yıldır kaşar peyniri pasta vs yiyebiliyor...

      Sil
  6. evde süt yoktu yaptım ve şu anda pişiyor. güzel kokular geliyor fırından :)

    YanıtlaSil
  7. Soda koymadan olur mu peki su an soda yook

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soda koymadan sütle yapabilirsiniz ama aynı dokuda olmaz

      Sil
  8. Limonlu sodayla nasıl olur yada meyveli sodayla olurmu

    YanıtlaSil
  9. Sade soda olması şart mı meyveli veya limonlu sodayla olmaz mı??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha once meyveli sodayla denemistim, kesinlikle ayni dokuda olmadi

      Sil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...