17 Mart 2009 Salı

Acıbadem Kurabiyesi



Acıbadem kurabiyesi yapmaya karar verdiğimde hamuru fırınlanmadan önce pişirilerek hazırlanan ve pişirilmeden hazırlanan 2 çeşit acıbadem kurabiyesi yapımı olduğunu öğrendim. Resimde gördüğünüz 2. gruba giren kurabiyeler. Yapımı makaron yapımına benziyor; içinde pirinç unu var ve pişme süresi 20-25 dakika olarak belirtilmiş. Tarif "Dünya Mutfakları Ansiklopedisi'ne" ait. Bu arada tarifi 2 kere üst üste ve her seferinde adım adım yazılanları takip ederek yaptım sonuçta bence tam olarak acıbadem kurabiyesine benzemedi. İkinci denememde sorunun bademi tam olarak inceltememekten kaynaklandığını düşündüm ama daha homojen bir kurabiyem olması dışında bir pek bir fark olmadı; yani en azından belki üzeri çatlar dedim ama olmadı.Fotoğraf ilk denememe ait.Şimdilik tarif eklemiyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...