5 Aralık 2008 Cuma

Çikolatalı Cheesecake



Cafe Fernando'dan üzerinde uğraşılmış ve detaylı anlatılmış bir cheesecake tarifi; tabii ben yaparken o kadar yoruldum ki Cenk Bey'deki gücü kendimde bulup detaylı tarifi aktaramıyorum. Sadece labne peynir yerine 500 gr taze lor+2 kaşık krema ve 200 gr labne peynir kullandım. Ama benimki biraz çatladı. Bu aksiliği de malzeme değişikliğine bağlıyorum.
Şimdilik soğuması için gereken 8 saati atlatamadık.
Bu acele neden derseniz gördüm yaptım beğendim. Ben soğumasını bekleyemeden tadına da baktım. Sıcak hali çikolatalı sufle gibiydi. Soğuk hali nasıl olur şimdilik bilemiyorum.


Bu arada 320 gr çikolatayı bir arada gören oğlum şimdiden bayram geldi zannetti.


Üstünde durmak istediğim diğer bir konuda cheesecake tabanı son derece başarılı oldu, çünkü onun tarifine harfiyen uydum. Denemek isteyenlere tavsiyem Cafe Fernando'daki tarifin cheese kısmına da adım adım uyun.
Cafe Fernando'dan gelen cevapla üzerindeki çatlakların normal olduğunu öğrendim. Tadı da gayet iyi olduğuna göre lor peyniriyle de yapılabilir demektir.

2 yorum:

  1. Gülmira - Ben bir sorun göremedim cheesecake'de.. Kenarları benimkinin de o kadar çatladı merak etmeyin. Ortası fotoğraflardan çatlamamış gibi görünüyor. Ellerinize sağlık ve afiyet olsun!
    Cenk

    YanıtlaSil
  2. Cenk; evet ortası hiç çatlamadı sanırım sizin fotoğraflarda ben kenar çatlaklarını göremedim.Onun için benimkinde bir sorun olduğunu düşündüm.Tekrar teşekkürler

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...