18 Aralık 2008 Perşembe

Limonlu Tavuk


Izgarada yapılan ve iyi pişmiş tavuk arayışıma cevap verebilecek bir tarif ararken "Mutfak Rehberi" dergilerimden 96 yılına ait bir sayı imdadıma yetişti. Tarifin açıklama kısmında yemeğin portakallı ördek tarifinden esinlenerek hazılandığını okuyunca 2-3 değişiklikle tarifi uygulamaya koyuldum.
Tavuklar marine edildikten sonra 30-35 dk fırınlanıyor ve son olarak ağzı açık olarak bir tavada 20 dk kadar sosla pişiriliyor. Çok kolay bir tarif olduğunu söyleyemem ama benim şimdiye kadar en sevdiğim tavuk yemeği olduğunu söylemeliyim. Izgaralandıktan sonra tavada pişirilmesi ızgara tadını yok eder mi diye tereddüt ettim ama bu tarz bir sorunla karşılaşmadım.
Limonla marine edilmesi de tavuğun kokusunu ve tadını oldukça güzelleştiriyor. Hafif tatlı- acı tadları seviyorsanız şeker miktarını azaltmadan tarifi uygulayın derim. Ama damak tadınıza uygun olmayacağını düşünüyorsanız şeker miktarını 1 kaşık olarak kullanmanızı öneririm.
Tavuklar ızgaralandıktan sonra tavaya konan sos malzemelerine ilave olarak 1 su bardağı süt kreması ilave ediliyordu ama ben krema yerine 1 su bardağı sıcak su kullanmayı tercih ettim. Sonuçta gayet lezzetli ve karamelize olmuş tavuklarınız olacak.

Malzemeler:

10 adet tavuk baget
2 limon
2 çorba kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
4 çorba kaşığı zeytinyağı
1 silme tatlı kaşığı isot veya pulbiber
1 su bardağı krema(ben sıcak su kullandım)

Hazırlanması:

-Tavukları yıkayın ve sularının süzülmesi için süzgece alın.
-2 limon kabuğunu soyun ve kabukları şeker, tuz, 2 yemek kaşığı limon suyu ve zeytinyağı ile mutfak robotunda çekin.
-Tavukları geniş bir kaba alın ve kaşıkla sosu üzerlerine gezdirin gerekirse elinizle tavuklara sosu iyice yedirin. Üzerlerine isotu veya pulbiberi gezdirin.
-Tavukları ara sıra alt üst ederek 30 dk sosta bekletin.
-Fırınızı 200 dereceye getirin ve sostan sıyırdığınız tavuklarınızı ızgara teline yerleştirin.
-Benim ızgara telim tepsimin içine oturuyor, eğer sizin teliniz bu şekilde değilse fırının alt rafına bir tepsi koyun.
-Tavukları ısınmış fırınınızın alttan 2. rafına yerleştirin ve 20 dk sonra tavukları çevirin, 10 dk daha fırınlayıp tavukları fırından alın.
-Tavukları beklettiğiniz sosu kaşıkla bastırarak süzgeçten geçirin geniş bir tavaya aktarın.
-Tavaya 1 su bardağı sıcak su ilave edin ve kaynatın.
-Tavukları bu karışıma yerleştirin ve tavanın ağzı açık kalacak şekilde tavukları kısık ateşte 20 dk pişirin.(su tamamen biterse yarım su bardağı daha sıcak su ilave edip 20 dakikanın tamamlanmasını sağlayın)
-Tavuklarınızı sıcak olarak bekletmeden servis edin.

1 yorum:

  1. sevgili gülmira.öncelikle tavuk yemeğin enfes görünüyor.eline sağlık.
    ilgine de verdigin fikrede tşk ediyorum.çantaları genellikle müşterilerimin istekleri doğrultusunda dikiyorum esasen.bebekli annelere çantalar diktim.biberon kılıfı bile dikmişliğim vardır))lakin içine ek bi çanta fikrini ilk kez duydum.birlikte olgunlaştırabilirsek bu fikri neden olmasın))
    geri kalanını g mailime mailini yazarsan daha teferruatlı konuşuruz.sevgiler selamlar adıyamana..

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...