4 Şubat 2009 Çarşamba

Püsküllü Poğaça ve Dereotlu Poğaça


Üst resimdeki pamuk poğaça olarak tarifini verdiğim mayalı poğaçaların püsküllü poğaçaya dönüştürülmüş hali.
Hamuru aynı şekilde hazırlayıp sade olarak küçük yumurta boyutunda tepsiye dizin ve pişip- ılındıktan sonra poğaçaları ortadan ikiye kesin(parçaları birbirinden ayırmayın). Rendenizin ince tarafıyla kaşar peyniri rendeleyin ve tatlı kaşığı yardımıyla poğaçaların arasına yerleştirin. Peynirler sertleşip kötü bir görüntü oluşturacağından poğaçaları püsküllü hale dönüştürme işlemini servisten en fazla 1 saat önce yapın.


Dereotlu poğaçaları ise yeşil poğaça tarifinden uyguladım. Eğer sizde karbonatla yapılan dışı hafif gevrek ve içi yumuşak poğaçalardan hoşlanıyorsanız mutlaka denemelisiniz. Özellikle çocuklar için oldukça besleyici bir poğaça tarifi.

Malzemeler:

100 gr tereyağı
150 gr beyaz peynir (sert olursa daha iyi olur)
2 yumurta( 1 sarı üzerine)
1 çay kaşığı karbonat
1/2 limon suyu
1 demet dereotu
2 su bardağı un
1 çay kaşığı tuz(peynirin tuz oranına göre ayarlayın)
Susam ve çörek otu

Hazırlanması:

-Fırınınızı 190 dereceye getirin ve tepsisine yağlı kağıt serip kenara alın.
-Tereyağı, ufalanmış peynir, 2 yumurta(1 sarı üstü için ayrılcak) , 1/2 limon suyunda köpürtülmüş karbonat ve tuz büyük bir kasede iyice karıştırılır.
-Üzerine unu eleyin, yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun.
-Son olarak yıkanmış ve doğranmış dereotunu hamura ilave edip yoğurun.
-Hamurdan küçük parçalar koparın ve poğaça şekli verip yağlı kağıt döşediğiniz tepsiye dizin.
-Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürün, çörek otu yada susam serpin.
-Önceden 190 derece ısıtılmış fırına poğaçaları sürün ve üzeri kızarıncaya kadar pişirin.(yaklaşık 20 dk)

3 yorum:

  1. Off ya neden şu dereotu na dayanamıyorum bilmiyorum, dereotu deyince herşeyi yapmak istiyorum ama malesef eşim dereotundan hiç haz duymuyor ama banane yapicam işte dereotlu poğçayı ona da sade yaparım artık :))
    Bu arada fotoğraf makinemin markasını sormuşsunuz size linkini yolluyorum:
    http://www.bimeks.com.tr/urun.aspx?uid=39726&kid=1107
    İnşallah yarmıcı olabilmişimdir, makinem profesyonel değil ilerde İNŞALLAH nikon düşünüyorum ama bu makinede işimi çok iyi görüyor tavsiye de ederim :)
    Kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
  2. bence de makinanız en azından blogunuzdaki fotoğraflar için oldukça iyi, benim makinamda sizinkine benzer özelliklerde.şimdilik idare ediyor.ilerisi için bakalım ne olur. resimlerinizi beğeniyorum gayet iyiler, en azından bakış açınız...

    YanıtlaSil
  3. 6 yasindaki kizimla yaptik.kizim cok begendi.Ben iftarda bakacagim ins. Rabbim bu tarz seyler yapamayan hastalik vb. durumlarda olan cocuklara yaslilara hamilelere genclere yetiskinlere yapip ikram etmemizi nasip etsin.Amin

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...