16 Ocak 2009 Cuma

Mısır Unlu Poğaça

Özellikle hafta sonu kahvaaltılarında sıcak poğaçalar benim için neredeyse vazgeçilmez. Bu sebeple sürekli poğaça çeşitlerimi arttırma uğraşlarındayım.Aslında belli bir süre takip etmediğim kaynaklardan tarif denemek pek huyum değildir; ama Pastanbul'da gördüğüm bu tarif bende hemen deneme isteği uyandırdı. Çünkü malzemelerde standartların dışına çıkılmıştı ve sorun çıkaracak bir tarife benzemiyordu.
Sizde değişik tarifler arıyorsanız eminim ilginizi çekecektir. Benim ilk denemem olmasına rağmen acemi şansından mıdır bilmem ama oldukça lezzetli , farklı ve kapalı kutuda bir kaç gün tazeliğini koruyan bir poğaca çıktı ortaya. Hepsi bir kenara işin içine mısır ununun faydalarını sokmuyorum bile...
İç malzemesi olarak bu yörelere özel (en azından benim buralarda tanıştığım) farklı bir çökelek çeşidi kullandım. Sanırım deride süzdürüldüğü için farklı bir aromaya sahip; eğer normal beyaz peynir yada farklı bir iç malzeme kullanacaksanız poğaçanın üzerine sürdüğünüz yumurta sarısının akını iç malzemeye karıştırın derim.

Malzemeler:

2 su bardağı un
2 su bardağı mısır unu(ben epey ince bir çeşit kullandım)
1 yumurta
100 gr tereyağı
1 çay bardağı krema
1 çay bardağı mısır yağı
1 çay bardağı yoğurt
1 yemek kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
100 gr çökelek
1 yumurta sarısı, susam

Hazırlanması:

-Unu ve mısır ununu geniş bir yoğurma kabına alın, ortasını çukurlaştırın.
-Unun ortasına yumurta, yoğurt, tereyağı, krema, sıvıyağ, yoğurt ve sirkeyi alın.
-Tuz, kabartma tozu ve şekeri sıvı malzemenin etrafına serpin ve hamurunuzu homojen bir görünüm alana kadar yoğurun.
-Hamurunuzu yarım saat kadar dinlendirin sonra hamurdan küçük parçalar koparıp içine 1 tatlı kaşığı çökelek koyup büzüştürerek kapatın.
-Poğaçaları kapattığınız yerler altta kalacak şekilde yağlı kağıt serdiğiniz fırın tepsisine dizin; üzerlerine yumurta sarısı sürün ve susamla süsleyin.
-Poğaçaları 170 derece fırında 25 dk kadar pişirin.
-Ben sıcak hallerini daha çok beğendim ama kapalı bir kutuda 2-3 gün saklayabilirsiniz. O zaman tadı yumuşak bir mısır ekmeği halini alıyor.

2 yorum:

  1. Mısır unun ağza gelen yapısıyla enfes bir poğaça olmuştur eminim.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. tşk ederim; özellikle karadeniz mutfağını sevenler için denemesi gerekir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...