29 Ocak 2009 Perşembe

Profiterol

Profiterol sevmeyen var mı bilmem? En azından sevmeyenlerin azınlıkta olacağını düşünüyorum. Tamamen ev yapımı profiterol gibisi yok bence. Burada kullanılan çikolatalı sosu bir kenara not edip istediğiniz her yerde kullanabilirsiniz. Yapımı zahmetli ama sonucuna kesinlikle değen bir zahmet. Dikkat edilmesi gereken en önemli nokta topların hamurunun kıvamı ve doğru fırınlanması. Çabuk şişen bir hamur olduğu için aldanıp erken fırından alırsanız hem toplar söner hem de yoğun bir yumurta kokusu alırsınız.Aşağıdaki rengi (altın sarısı) alana kadar pişirmenizi öneririm. Ben 200 derece turbo fırında 20-25 dakika pişirmenin yeterli olacağını düşünüyorum.Özellikle 20 dakika fırın kapağını kesinlikle açmayın. Burada kullanılan hamur "şu hamuru" ve ekler pasta yapımında yada daha büyük toplar halinde yapılarak yazın içerisine dondurma doldurularak sunulabilecek alternatifli bir hamur.Kısacası garantili "şu hamuru" tarifi arıyorsanız tam yerindesiniz.

Profiterol toplarını 1 gün önceden hazırlayıp içlerini doldurmak için ertesi günü bekleyebilirsiniz. İkram etmeden kısa süre önce içlerine krema sıkmanızı öneririm, çünkü krema bir süre sonra topların yumuşamasına neden olabilir.Kremasını sıktıktan 1-2 saat sonra ikram etmeniz tadının oturmasına yetecektir. Çikolatalı sosunu ise servis esnasında dökmelisiniz.Topları bıçakla ikiye ayırıp kremasını kaşıkla koyabileceğiniz gibi resimdeki gibi sıkma tüpüyle de doldurabilirsiniz. Bana göre tüple daha kolay oluyor.
Daha farklı bir çikolatalı sos yapmak isterseniz buradaki sosu da kullanabilirsiniz.


Malzemeler:

Şu Hamuru için;
1 su bardağı un
1su bardağı su
4 yumurta
60 gr margarin
1 fiske tuz

İç krema için;
4 su bardağı süt
2 tepeleme çorba kaşığı nişasta
2 tepeleme çorba kaşığı pirinç unu
2 yumurta sarısı
2 kaşık tereyağı
1 su bardağı toz şeker
1 pk vanilya

Çikolatalı sos için;
2 su bardağı süt
1 su bardağı krema
160 gr bitter çikolata
2 tepeleme çorba kaşığı nişasta
1 çorba kaşığı kakao
3/4 su bardağı toz şeker
1 kaşık tereyağı
1 yumurta sarısı
1 fiske tuz

Hazırlanması:

-1 su bardağı suyu teflon tencerede kaynatın, içine margarin ve tuzu ilave edin.
-Unu bir defada tencereye ilave edip iyice karıştırın, ateşin altını kısın ve hamuru devamlı karıştırın.
-Hamurunuz top kıvamına gelince bir kaba alın(ben rondoma alıyorum-braun-) ve ılınmasını bekleyin.
-Ilınan hamurunuza yumurtaları birer birer kırıp yedirin.Her bir yumurtayı iyice yedirmeniz lazım ben bu işi en iyi robotumun yaptığına karar verdim.
-Hamurunuz parlak ve pürüzsüz bir görünüm alınca soğuması için kenara bırakın.
-Fırınınızı 200 dereceye getirin ve fırın tepsinize yağlı kağıt serin.
-Hamurdan birer tatlı kaşığı alıp tepsinize ikişer cm. aralıklarla yerleştirin.
-Hamuru tatlı kaşığından tepsiye aktarırken zorlanırsanız sıvıyağa batırıp çıkardığınız 2. bir kaşıkla sıyırabilirsiniz.
-Bu hamurla yaklaşık olarak 30 top hamurunuz olmalı; tepsinizi ısınmış fırınınıza yerleştirin ve altın sarısı renk alana kadar yaklaşık 20-25 dk pişirin.
-Yaklaşık 25 dakikanın sonunda fırınınızı kapatın ve profiterol topları soğuyana kadar kapağı kapalı fırında bekletin.

İç kremanın hazırlanması;
-Süt, yumurta sarısı, nişasta ve pirinç ununu bir tencereye alın ve mikserle yada çırpıcıyla iyi çırpın ve tencereyi ocağa alın.
-Kısık ateşte karışım koyulaşıncaya kadar sütü karıştırın, koyu bir muhallebi kıvamı alınca içine şekeri ilave edin.
-Kaynayan kremayı ocaktan alın; tereyağı ve vanilyayı ilave edip eriyinceye kadar karıştırın.
-Son olarak kremanızı mikserle 2 dk kadar çırpın ve soğuması için kenara alın.
-Soğuyan kremayı tatlınızı servise sunmadan 1-2 saat önce sıkma tüpü yardımıyla topların içine doldurun.

Çikolatalı sosun hazırlanması;
-Süt, kakao ve nişastayı tencere alıp iyice karıştırın ve ocağa alın.
-Kısık ateşte karıştırarak kaynamasını bekleyin.
-Kaynayan sosu ocaktan alın ve küçük parçalara ayırdığını çikolatayı, kremayı, toz şekeri, tuzu ve tereyağını ilave edip iyice karıştırın.
-Karışım homojen bir görünüm alınca mikserle çırparak hızlıca yumurta sarısını da sosa yedirin.
-Sosu ara ara karıştırarak soğumasını bekleyin ve sos kabınıza alıp üzerini streçleyin, buzdolabına kaldırın.
-Buzdolabında en az 1 saat dinlenen sosunuzun kıvamı koyulaşacaktır, tatlınızı servise sunacağınız zaman sosu kullanmanız en iyi sonucu verir.

9 yorum:

  1. http://www.selincaglayan.com/?p=139
    öncelikle macaron linkini veriyorum.buradan yapmayı düşünmüştüm açıkcası..selin çağlayanın anlatımıyla birleşince sanki kolaymış gibi geldi bana))karamelize sütü misssde denedi bugün itibariyle bayağı memnun kaldıgını söyledi..sütün yaklaşık bir saatini en küçük ocak gözünün en az alevinde pişirdim geriye kalanı da orta gözün yine en düşük seviyesinde pişirdim.yani biraz şakaydı benimkisi)))belki kaynayıncaya kadar harlı alev ister..
    profiterol enfes görünüyor bu arada.altın sarısı toplar çok başarılı olmuş.afiyetler olsun yiyenlere.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkür ederim.makaron denemeni bekliyorum. tecrübe ile sabit tarifler en iyisi

    YanıtlaSil
  3. harika görünüyor...

    YanıtlaSil
  4. Aysel; senden daha iyilerini bekliyorum

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Gülmira,profiterol cok hos gözüküyor,ellerine saglik.
    Adiyaman´da ne is yapiyorsunuz acaba,kizkardesim de su anda orda görevli bulunuyor.
    Güzel bir pazar gecirmenizi diliyorum,bana da beklerim.

    YanıtlaSil
  6. Çok güzel ya. Ama ben hayatta beceremem. Çok kabiliyetsizim bu konularda :(

    YanıtlaSil
  7. dün kötü bir profetirol hamuru için saat 00:00 a kadar uğraştım ama sonuç fiyasko şuan sizin tarifi yapıcam pratik bilgileriniz harika artık full time takipçinizim diyeceğim ama hamuru bir yapayım sonra...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben her zaman bu tarifi kullanıyorum, Umarım bir sorun yaşamazsınız.Sonucu paylaşırsanız memnun olurum...

      Sil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...