20 Kasım 2008 Perşembe

Buğdaylı Yoğurt Çorbası



Aslında ana yemek mi, çorba mı tam karar veremiyorum, ama oldukça doyurucu olduğunu söyleyebilirim. Yayla çorbasını biraz daha geliştirme çabalarımın sonucunda ortaya çıktı ama eminim bu çorbaya benzer pek çok yöresel çorba vardır. Benimse asıl yol göstericim yayla çorbası ve oğluma değişik tadlar yedirebilme arayışım oldu.Genelde evde tavuk yada et suyu elde ettiğim bir yemek hazırladıysam, akşamdan buğdayımı ve haşlanmış nohutum yoksa nohutumu ıslatıp ana hazırlığımı yapıyorum.Ben ev yoğurdu kullanıyorum hatta ekşimeye yüz tutmuş yoğurtla çok daha iyi sonuç alabilirsiniz.
Bu çorbanın kesilme riski olduğu için kapağı kapalı olarak ısıtmamaya, tuzunu çorbanız tam olarak kaynadıktan sonra atmaya ve sürekli karıştırarak pişirmeye-ısıtmaya dikkat edin.

Malzemeler(6 kişilik)

1 su bardağı haşlanmış nohut
1 kahve fincanı buğday
4 su bardağı yoğurt
1 yumurta sarısı
1 su bardağı tavuk veya et suyu(yoksa su da olabilir)
1 su bardağı su
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
tuz,isot(yada pulbiber),kekik,nane,mor fesleğen(reyhan)

Hazırlanması:

-Bir gece önceden buğdayı sudan geçirip 1,5 su bardağı suyla küçük bir saklama kabına alıp buzdolabına bırakın.(Dışarıda kalınca ekşi bir kokusu oluyor.)
-Haşlanmış nohutunuz yoksa bir gece önceden yarım bardak nohutu ıslatın ve ıslatma suyunu süzüp üzerini geçecek kadar su ekleyip haşlayın.(Düdüklü tencere kullanmıyorum çünkü nohutların kabukları soyulacak kadar haşlanmalarını istemiyorum.)
-Buğdaylar diriliğini kaybettikten sonra haşlanmış nohutu ve tavuk suyunu da ekleyin, ocağın altını kısın.(haşlanmış tavuğunuz varsa biraz didikleyip eklerseniz çok daha güzel oluyor)
-Mutfak robotunda; yoğurt,yumurta sarısı ve unu homojen bir karışım elde edene kadar karıştırın.
-Hazırladığınız yoğurtlu karışımı çorbanızı sürekli karıştırarak yavaşça tencerenize ekleyin, ocağı orta ısıya getirin
-Çorbanız fokurdamaya başlayınca tekrar altını kısın, tuzunu atın.
-Küçük bir tavada tereyağını eritin ve baharatları(özellikle reyhan çok yakışıyor) ilave ederek biraz karıştırın.
-Çorbanıza erittiğiniz tereyağını da ekledikten sonra sıcak olarak tercihen köy ekmeği ile servis edebilirsiniz.

2 yorum:

  1. Ziyaretiniz için çok tşk ederim. bu çorbayı çok severim afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Craft Woman(kalp yapamıyorum üzgünüm),ben de iade-i ziyaretiniz için teşekkür ederim.Her zaman beklerim...

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...