19 Kasım 2008 Çarşamba

Tiramisu



Annemin eski dergilerinden not aldığım ve zamanla bazı ilaveler ve değişikliklerle bana göre tam ayarını tutturduğum bu tatlıyı kesinlikle denemenizi öneriyorum. Ben kakaolu pandispanyayla da denedim öyle de çok lezzetli oluyor. Evdeki kedidili bisküvilerinin stoğunu eritmek için bu sefer böyle yaptım. Ayrıca bu krema tarifini kuplarda yada kendinize göre geliştireceğiniz farklı alternatiflerde kullanabilirsiniz.
Not:Kedidili bisküvi kullanacaksanız ve bisküvilerin çok ıslak değilde kekimsi bir dokusu olmasını istiyorsanız(bu bisküviler süngerimsi bir dokuya sahip ve ıslatılınca çok çabuk yumuşuyorlar.) hazırladığınız şurubun yarısı 15-16 bisküvi ıslatmak için yeterli olacaktır. Hazır pandispanya kullanacaksanız şurubun tamamını kullanmanızı öneririm.

Afiyet olsun...

Malzemeler:

15- 16 tane sauyer(kedidili) bisküvi(Yada hazır kakaolu pasta keki)
40 gr. bitter yada sütlü çikolata(isteğe bağlı)
1 çorba kaşığı kakao

Şurup için;
1 su bardağı su
2 tatlı kaşığı neskafe
3-4 çorba kaşığı şeker(damak tadınıza göre)

Kreması İçin;

2 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un(tepeleme)
7 çorba kaşığı şeker
1 pk labne peynir
1 pk vanilya
1 yumurta sarısı
1 yemek kaşığı tereyağı(isteğe bağlı)

Hazırlanması:

-2 su bardağı süt ve elenmiş unu fokurdayıncaya kadar sürekli karıştırın.
-Bu aşamadan sonra mikserinizin düşük hızıyla karıştırmaya başlayın ve sırayla şeker, labne peynir ve vanilyayı ekleyin.
-Homojen bir karışım elde ettikten sonra tencerenizi ocaktan alın ve mikserinizi en yüksek devrine getirerek karıştırmaya devam edin; bu sırada bir tabağa ayırdığınız yumurta sarısını yavaşça tam mikserin uçlarının olduğu kısma akıtın.
-Karıştırma işlemine 2-3 dk daha devam edin ve tencereyi bir kenara alıp(ben bu aşamada 1 kaşık tereyağı ekleyip karıştıryorum) ara sıra karıştırarak soğumasını ekleyin.Kremanın biraz akışkan olması gerekiyor.
-Çikolatanızı da erimeden kesebilmek için bu aşamada buzluğa koyun.
-Bu arada şurup malzemelerinin hepsini karıştırıp bir taşım kaynatın.
-Krema akışkan olduğundan bisküvileri 2 kat olarak kullanacağınız uygun bir kalıp ayarlayın ve ilk yarısını kalıba dizin.(Benim bisküvilerin genişliğinde küçük dikdörtgen bir borcamım var onu kullanıyorum)
-Ilınmış şurubun yarısını kaşıkla bisküvilerin üzerine yavaşça gezdirin.
-Kremanın yarısını bisküvilerin üzerine dökün.
-Buzlukta soğuttuğunuz çikolatayı kesme tahtasında iri iri doğrayın(daha doğrusu kırın) ve kremanın üstüne dökün.
-Kalan bisküvileri de üste dizin, kaşıkla yavaş yavaş şuruplayın ve kremanın tamamını en üste dökün.
-Buz dolabında en az 4 saat en iyisi 1 gece dinlendirin ve servis yapmadan önce üzerine çay süzgeci ile kakao eleyin.

3 yorum:

  1. Merhaba Gülmira,

    Bloglar dünyasına hoşgeldin.Kısa zamanda birsürü tarif eklemişsin ellerine sağlık.Devamınıda bekliyorum.Takibimdesin.

    Sevgilerimle*

    YanıtlaSil
  2. Hadiye; aslında eşim bu durumdan pek hoşnut değil ya mutfaktayım, ya resim çekiyorum ya da bilgisayar başında.Ama yazmak istediğim çok tarifim var hala,takip ettiğin için ayrıca teşekkür ederim.Boşa gitmediğini görmek güzel

    YanıtlaSil
  3. :) harika görünüyo, ama ben 1 gece beklemesine sabredemem sanırım :) eline sağlık

    YanıtlaSil

Starbucks Kurabiyesi

Kaybedilmemesi gereken bir tarif; un miktarına dikkat edin lütfen. Çok sert yada çok yumuşak bir hamur olmamalı. Tarifin orjinalinde fıs...